1. Primul proiect european din Scoala" Al I Cuza"si din orasul Bacau
Titlul : “Making Europe work”
Rezumat: Europa nu e doar o uniune de state, ci si o comunitate de oameni. Acestia, si tinerii, mai ales, trebuie sa comunice si sa invete unii de la altii.
Perioada: octombrie 1993- mai 1995
Partener: “Northgate” High School, Dereham, Norwich, Anglia
Coordonatori: Moldovan Cecilia –Scoala "Al.I.Cuza", Bacau si John Spradbery, director Liceul Northgate, Dereham, Norwich.
Participanti:
15 elevi romani |
10 elevi englezi |
5 profesori englezi |
8 profesori romani |
Schimburi scolare:
2 profesori romani |
10 elevi romani |
5-6 profesori englezi in fiecare an |
|
  |
Obiective:
-pregatirea tinerilor romani si englezi pentru a actiona pentru o Europa unita
-inlesnirea comunicarii intre parteneri prin aprofundarea lb. engleze (imbogatirea fondului de carte engleza a scolii "Al. I. Cuza", Bacau)
- initierea unui grup de elevi in utilizarea calculatorului (dotarea scolii cu calculatoare)
Produs final:
- laborator de informatica –Scoala "Al.I.Cuza", Bacau
- expozitie de desene “ Making Europe work”-in Norwich
- spectacol musical si dramatic, Scoala" Al.I.Cuza", Bacau |
2. Programul SOCRATES- LINGUAE (proiect lingvistic)
Titlul:”Tarbe dans les Pirinee, Bacau en Moldavie, deux regions d’Europe proches ou lointaines”
Rezumat: Lucrul in paralel pe subiecte comune celor 2 tari de origine Latina
Perioada: sept. 1999- iunie 2000
Partener: College “Pyrinees” de Tarbes, Franta
Coordonatori: Dimitriu Doina, Scoala Cuza, Bacau si Annick John- Naras & Jaqueline Pascual, College Pirinees, Tarbes
Participanti:
21 romani si 19 francezi
Schimburi scolare:
feb. 2000 (elevi francezi) si martie 2000 (elevi romani)
Obiective:
-tratarea, punerea in comun si compararea unor subiecte ca populatia fiecarui oras, limbi vorbite, activitati, folclor
-descoperirea de teme comune in traditia orala
Produs final :
- volumul “Contes fantastiques”
- expozitie pentru fiecare regiune
|
3. Proiect lingvistic Comenius 1.2:
Titlul: "Europe: Langues et interculturalite”, sept. 2004-iunie 2005
Partener: college “Pyrinees”, Tarbes , Franta
Coordonatori: Doina Dimitriu, Doinita Sarbu (Scoala Cuza, Bacau) si Annick John-Naras & Jacqueline Pascual (College “Pirenees”, Tarbes)
Elevi participanti: 25 romani si 22 francezi
Schimburi scolare: dec. 2004 (elevi romani) si martie 2005 (elevi francezi)
Limbile folosite: franceza, romana, engleza, spaniola, germana
Obiective:
- sa pragateasca tinerii sa fie agenti activi ai constructiei europene, sa devina constienti de interesul de a trai intr-o comunitate europeana bogata in diversitatea sa.
- sa intareasca studierea lb. franceze amenintata de cativa ani intr-o tara francofona, de origine Latina si sa incurajeze studierea limbilor minoritare- aici romana- element essential al conservarii patrimoniului.
-sa invete sa descopere o regiune a europei- Moldova si Hautes-Pirinees- si sa devina constienti ca limba fiecaruia este o componenta a patrimoniului tarii sale.
Produs final:
- spectacol: dialoguri bilingve, poezii, teatru, dansuri folclorice
- pliant bilingv al fiecarei regiuni
- expozitie de prezentare a fiecarei regiuni |
4. Proiecte cu diverse scoli sau ONG-uri agreate de coordonatori
1. “Educatie si culoare pentru viitor”, 2003- 2005, Giuventura piemontese, Torino Italia , prof. Bejenaru Maria si prof. Sarbu Doinita |
|
2. “Culoare, sunet si lumina”, 2003-2006, Teba, Grecia, inv. Stanciu Cornelia |
3. “Margaritarele Sfintei Scripturi”, 2004- 2007, Fano, Italia, prof. Bejenaru Maria si prof. Gradin Mioara |
|
^sus^ |